Time flies - Reisverslag uit Brighton, Australië van Judith Elina Voss - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Brighton, Australië van Judith Elina Voss - WaarBenJij.nu

Time flies

Door: Judith Elina

Blijf op de hoogte en volg Judith Elina

27 Mei 2015 | Australië, Brighton

Jeetje, tijdens het schrijven van dit blog realiseer ik me dat ik hier nu alweer 6 weken ben. De tijd vliegt hier. Tja, time flies when you’re having fun!
Om maar weer in fijne chronologische volgorde verder te typen ( 12 mei ).
Een dag naar de Australische dieren. Een dagje knuffelen met Koala’s en Kangoeroes.
Na een (ja, alweer) iets wat langere route en een 2.5 uur lange rit waren we eindelijk aangekomen in Lone Pine Koala Sanctuary. Één van dé highlights in Brisbane.
Nou, om eerlijk te zijn, ik vond het 3x niks. Het is tof om met de kangoeroes te chillen maar verder bood het hele park niks. Je betaald je scheel aan een foto met een koala die onder de drugs zit zodat hij lief kijkt. Uiteraard is precies die ene dure foto die je maakt weer net niet je allerbeste foto, je kent het wel.
Na 2 uur in deze bijzonder kleine dierentuin te zijn geweest zijn we doorgereden naar Indooroopilly, een groot winkelcentrum met, jawel, een H&M.
De rest van de week was een normale gezellige week. Veel gelachen, gespeeld en geknutseld met de kinderen.

Zaterdag ben ik naar Brisbane City gegaan om hier samen met 5 andere meiden deel te nemen aan de Illumi Run. Een 5 km run in de stad met glow in the dark verf. Een geslaagde avond met veel verf, lol en muziek.

Zondag ben ik samen met Marlies & Ellemijn ( 2 Nederlandse Au Pairs in Brisbane omgeving ) naar Springbrook gereden. Springbrook is een National Park met ontzettend mooie watervallen en natuur.
Het was een lange rit, met veel bochtjes en smalle wegen.
Gelukkig was de 3 uur lange rit het volledig waard. Wat was dit prachtig. Even weg uit het stadsleven en terecht komen in een pracht stuk natuur was precies wat ik nodig had.

Mijn verdere werkweken zijn niet heel bijzonder. Zoals ik al eerder genoemd heb, ik ben aupair/taxichauffeur. Ik ben blij dat ik geen moeite heb met het autorijden hier en het ook nog leuk vind, anders zou mijn baan toch aardig zwaar zijn.
Woensdag 20/4 had ik zelfgemaakte frietjes voor de kids gemaakt. Wat een feest:)

Zaterdag had ik een minder leuke dag. Had samen met Cameron & Rebekah plannen gemaakt weg te gaan. Helaas gingen deze plannen niet door en waren ze de hele dag in / rondom het huis. (Ja, ook aan de andere kant van de wereld kan het minder leuk zijn). Een van mijn eerste echte heimwee momenten, verlangens naar mijn lieve vriendinnen, zussen en paps/mams. Gelukkig waren Niens, Denise & Paps en Mams allemaal erg lief en hebben ze het voor elkaar gekregen mij weer vrolijk te maken. Ook mijn lieve vriendin Claire hier heeft erg haar best gedaan me vrolijk te maken en me mee genomen naar de film.
Zondag ben ik samen met een grote groep andere meiden naar een Grieks Festival in de stad geweest. Een festival vol lekkere hapjes, kermis attracties, zon en optredens. Een heerlijk relaxte dag met veel plezier. Samen met Marlies lekker mee gedanst met de Grieken, wat was dat leuk!

Nu deze week heb ik niet veel bijzonders. Een weekje thuis, een weekje voor mezelf. Bevind mij iedere dag in de lokale sportschool hier.
Vandaag heb ik voor de kinderen cheese/ham pastry rolls gemaakt en appelflappen. De kinderen vonden het heerlijk!

Aankomend weekend ga ik naar Mount Coot Tha, een berg waar je een prachtig uitzicht hebt over de stad Brisbane.

Wist je dat?
- Ik met trots kan toegeven dat het sporten hier super goed gaat en ik steeds minder last van mijn knie heb. Ook na het surfen heb ik geen extra last gehad. ( jeeeeeeej! )
- Ik overal en altijd mijn lonely planet bij mij heb, bedankt Tirs, Nien & Teus. Een perfect cadeau.
- Ik ook altijd mijn travel reisdagboek mij mij heb, Bedankt Arjan, Marijke & Mirjam!
- Ik naast mijn travel reisdagboek ook een levend dagboek heb. Denise, i love you!
- Ik echt gewend raak aan het warme weer. 20 graden hier is nu echt fris. S’avonds hebben we de verwarming aan op jawel, 29 tot 30 graden.
- Ik mijn eerste post hier in Australië ontvangen heb , bedankt Joya!
- Ik het leuk vind als jullie hier een reactie achter laten, voel je niet verplicht maar een reactie lezen is altijd leuk :)
- Ik van plan ben binnenkort een filmpje te maken over mijn leven hier. De meiden zijn erg creatief en helemaal ‘in to’ het maken van filmpjes dus dat zal wel goed komen!

Cheers,
Judy


  • 27 Mei 2015 - 12:58

    Denise:

    I LOVE YOU!

  • 27 Mei 2015 - 13:01

    Hein:

    Ik ben erg benieuwd naar het filmpje wat gaat komen. Misschien komt de " huis-lawaai papegaai" daarin danl in beeld en geluid ook wel naar voren. Fijn dat je na een klein dipje, je draai weer gevonden hebt en met je nieuwe kennissen daar leuke dingen onderneemt.
    Liefs je vader.

  • 27 Mei 2015 - 13:36

    Nienke:

    Wat kun je toch heerlijk schrijven Judy! :)
    Natuurlijk ben ik er voor je in een dippie! En je was weer snel vrolijk!!
    Leuk een filmpje, net als dat je hier over je leven maakte om die naar de aussie familie te sturen. Nu een aussie filmpje voor je Hollandse familie!
    Geniet!
    Dikke kus je zus

  • 27 Mei 2015 - 13:56

    Helma:

    Hallo Judith,
    Fijn dat ik nu je verslag goed kan lezen. Voorgaande keer was er een probleem met het openen, dus nu pas een reactie.
    Leuke verhalen van je gelezen en ik begrijp dus dat je erg snel went aan de andere temperatuur.
    En wij hier maar snakken naar dagen met temperaturen boven 16 graden... Gelukkig wel af en toe zon en ook hier is het dan goed toeven in ons mooie Friesland.
    Mooie foto's en gezellige dieren om je heen. Daaraan zie je dan weer dat je zo ver weg zit. Goed dat je minder pijn hebt, ga zo door.
    Geniet van elke dag, omdat het kan.
    Groetjes, Helma

  • 27 Mei 2015 - 18:35

    Els:

    Hallo Judith,
    Wat leuk om al jouw belevenissen te lezen, je beschrijft het allemaal heel goed. Kreeg van Denise nog het cadeautje voor de diplomering( beter laat dan nooit :)) Dank je wel, heel lief!
    Fijne dat je knie zich zo goed houdt, je bent goed bezig!
    Geniet ervan,
    Els

  • 29 Mei 2015 - 10:52

    Oma En Kirsten:

    Hoi Judith,

    Wat een leuk verhaal weer. Wij lezen je belevenissen met veel plezier.
    je hebt hebt het zo te lezen goed getroffen met het gastgezin. leuk dat je zovwel onderneemt met de andere au pairs.
    heel veel plezier de komende tijd. Geniet van het mooi weer daar. In Nederland is het nog altijd koud en regenachtig.
    Wij zijn nu onderweg met de trein naar tante Anne. Daar blijven we het komede weekend.

    groetjes oma en Kirsten

  • 30 Mei 2015 - 20:27

    José Huizenga:

    Hee lieverd,
    Wat is het toch leuk om dit alles te lezen, ondanks dat ik al heel veel weet. Ik heb vandaag pas tijd gemaakt om de foto's gezien! Wauw, er zitten hele mooie foto's tussen. Wat is de wereld mooi he, en klein. Zo af en toe een whatsapp, of een skype call en we zijn weer helemaal bij met de nieuwtjes. Have fun and enjoy.
    Liefs je mamsie

  • 06 Juni 2015 - 22:38

    Petra:

    Leuk om te lezen Judith. Begrijp dat je steeds meer went aan het normale leven daar .
    Mooi dat je ook de mooie natuur van Austalie kunt ontdekken.
    Geniet van alles daar!
    Liefs Petra.

  • 15 Juni 2015 - 18:16

    Trudy De Jong Voss:

    Ja en nu is ze jarig, gefeliciteerd dus met je verjaardag .
    Misschien is de dag bij jou al om. Maar better let dan net. (of zoiets)
    Met veel plezier lezen we je verhalen.
    Geniet van deze tijd daar down under en we blijven je volgen

    Dikke tut en liefs

    Trudy en Johan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brighton

Judith Elina

Actief sinds 19 Maart 2015
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 2930

Voorgaande reizen:

21 April 2015 - 21 Juni 2016

Au Pair Adventure

Landen bezocht: