Live like an Aussie - Reisverslag uit Brighton, Australië van Judith Elina Voss - WaarBenJij.nu Live like an Aussie - Reisverslag uit Brighton, Australië van Judith Elina Voss - WaarBenJij.nu

Live like an Aussie

Door: Judith Elina

Blijf op de hoogte en volg Judith Elina

11 Mei 2015 | Australië, Brighton

Lieve allemaal,

De titel zegt het al, het echte Australische leven.

Ik kan je vertellen, dit leven is goed.

Het is alweer 2 weken geleden dat ik mijn blog geschreven heb dus ik zal verder gaan waar ik gebleven was.
Mijn eerste werkweek was goed. Veel lol gehad met de kinderen. De meiden spelen leuk samen, maken filmpjes en dansen de hele dag. Harry heeft wat meer moeite met spelen dus we spelen vaak samen. Vrijdag (01/05) was een iets wat chaotische dag. Het weer hier in Sunshine state is geweldig. Zoals de naam al zegt, de zon schijnt hier iedere dag. Helaas zijn er ook dagen dat de zon er niet is en het bizar hard regent. Zo’n dag was vrijdag. Het heeft de hele dag geregend. Het viel met bakken uit de lucht. Het was zinloos een paraplu te gebruiken want die kon de buien niet tegenhouden.
Mijn grote vriend Scooby (papagaai) is enorm bang voor onweer. Laat het nou de hele dag geonweerd hebben. Jepp, dit was een zware dag. Aan het eind van de dag stonden alle straten, winkels, parkeerplaatsen en verschillende huizen onder water. Rebekah heeft er 3 uur over gedaan om wandelend naar huis te komen. Cameron heeft 7.5 uur in de auto gezeten. Ik kan je vertellen, ik heb in mijn hele leven nog nooit zoveel regen gezien. Gelukkig komt na regen hier ook zonneschijn dus kon ik zaterdag gewoon opstap. Samen met Claire (komt uit UK , werkt als au pair in Brighton, just around the corner haha) naar Chermside winkelcentrum geweest en heerlijk gewinkeld. ’s Avonds met een ander meisje naar de bioscoop geweest. Zondag samen met Claire naar Southbank gereden. Dit is een plaats midden in het centrum van Brisbane. Hier is een lagoon, een speelplaats/zwembad waar je heerlijk kan relaxen. Het bleek deze dag Happy Buddha te zijn, een enorm groot festival met bizar veel toeristen, buddha’s en lekkere buitenlandse hapjes.
’s Middags hadden we afgesproken met een grote groep meiden uit Brisbane omgeving. We hadden allemaal wat eten meegebracht en zijn gaan BBQ midden in een park. Iets typisch Australisch. Er zijn verschillende gratis BBQ plaatsen waar je heerlijk je worstjes kan braden en kan opeten in de zon aan het strand. Na de heerlijke BBQ en de warme zon zijn Claire en ik doorgereden naar MT Gravatt om daar naar de Hillsong Church te gaan. Het was een bijzondere dienst en een leuke ervaring dit een keer in Australië mee te maken.

Mijn tweede werkweek was wederom goed. Het contact met de kinderen word steeds beter.
Overdag probeer ik zoveel mogelijk op stap te gaan. Zo ga ik iedere dag naar de sportschool, doe ik wat boodschappen, ga ik naar het strand en ontmoet ik andere au pairs.
Dinsdag was het ontzettend lekker weer en heb ik samen met de kinderen een waterballonnengevecht gehouden. Heerlijk om met lekker met de kinderen buiten te spelen. Na flink wat ballonnen en waterkannen over mijn hoofd te hebben gehad heb ik de kinderen onze beruchte wentelteefjes laten proeven. Deze vielen bij alle 4 de kids in de smaak. Of ik dit niet iedere dag voor ze kon bakken.
Woensdag ben ik samen met twee andere meiden naar Redcliff gereden. Na een toeristische route en wat vriendelijke Australische mannen uitgekomen bij een prachtig stuk strand.
Hier mijn eerste typische Australische maaltijd gegeten: Fish ’n Chips. I love it!

Vrijdag avond ben ik na het eten naar Byron Bay vertrokken. Een plaats in New South Wales. Bekend om zijn prachtige stranden, golven en knappe surfdudes J
Eenmaal aangekomen bij het hostel was het even wennen. Welkom in de hippiewereld.

Ook was het mijn eerste hostel ervaring. Flinke vuurdoop. Gezellig met 6 anderen op de kamer slapen, een badkamer delen en totaal geen privacy hebben is even wennen!

Na onze bedden te hebben opgemaakt zijn we naar de Brewery gegaan, een bierbrouwerij die naast het hostel zit. Hier heerlijk ontspannen gezeten, wat geklets en lekker biertjes gedronken. Omdat we beiden vrijdag nog gewerkt hadden en totaal geen energie over hadden vrij direct weer naar het hostel gegaan en heerlijk geslapen in ons stapelbedje. Zaterdagochtend vroeg op en Byron centrum gaan verkennen. Na een wandeling en een uurtje in de zon zijn we naar onze surfschool gelopen waar we onze eerste echte surfles geboekt hadden. Samen met 4 anderen zijn we in een busje met een ontzettend knappe surfleraar Paul naar Lennox Point. Een strand in Ballina, dicht bij Byron Bay. Na een uitleg en wat oefeningen op het strand konden we de zee in. Wauw, wat was dat een gaaf gevoel zeg. Na een mislukte eerste golf kon ik bij mijn tweede golf direct op de surfplank staan! IK STOND. De volgende pogingen gingen steeds beter en beter. Uiteindelijk mocht ik zelfstandig golven uitzoeken, peddelen en surfen. Na 4 uur ploegen, zwemmen en heel wat lol zat onze les er op. Ik heb er ontzettend van genoten. Voelde me als een vis in het water/een ontzettend knappe surfgirl.
Na een flinke maaltijd, wat rust en een douche weer terug naar Byron Bay om het nachtleven te verkennen. Echter waren we zo ontzettend moe dat we naar een paar biertjes strompelend (van moeheid ;) ) weer ons bed in doken. Gisterochtend om 0930 uitgecheckt bij het hostel. Al met al viel het hostel reuze mee en heb ik er een heerlijk weekend gehad. Leuke mensen ontmoet en vooral veel lol gehad. Na het uitchecken zijn we alvast begonnen aan onze weg terug. Van Brighton naar Byron Bay is ruim 2,5 uur rijden. Onze ideale tussenstop was in Surfers Paradise. De naam zegt het al, wat een paradijs is dat. Prachtig strand, bruisend centrum en knappe lifeguards. Na wat uurtjes zonnen, zwemmen en winkelen terug gegaan naar huis. Helaas bestaat in Australië ook file en spitsuur dus hebben we alsnog 3 uur in de auto gezeten om terug te komen. Maaaaaaaaaar, het was een geslaagd weekend. Ik heb wat bijzondere blauwe plekken (surfplanken zijn harder dan je denkt L ) wat spierpijn (lees, heel veel ) maar een onvergetelijke tijd gehad.

Hier nog een paar wist je datjes om mijn blog mee af te sluiten:

- Wist je dat, als je in gesprek raakt met mensen de eerste vraag is waar je vandaan komt, vervolgens waar je nu woont en ergens halverwege het gesprek het pas interessant word wat je naam eigenlijk is.

- Wist je dat mijn tweede vraag vaak is; Ah Holland, Amsterdam wooow, do you smoke?

- Wist je dat niemand mij gelooft en me, als ik nee blijf knikken , verbaasd aankijkt als ik zeg dat ik niet rook en ook geen wiet bij me heb.

- Wist je dat Australiers moeite hebben met mijn naam. De naam Judith is blijkbaar te lang dus kort iedereen het af naar Judy.



Zo, dit was het weer voor nu.
See ya! XX

  • 18 Mei 2015 - 10:03

    Hein:

    Hoi Judy,

    Weer een leuk verslag, waar we dit keer via omwegen en wat minder skype contacten ten dele via andere digitale wegen deels op de hoogte waren. Goed dat het gezellig en fijn gaat met de kids en Rebecca en Cameron. Fijn dat je met andere Au Pairs al zulke leuke uitstapjes gemaakt hebt. Tot snel weer op skype!
    Liefs en kus van je vader!

  • 23 Mei 2015 - 19:44

    Tonny:

    Hoi Judith (Judy)
    Alle verslagen gelezen en genoten van je verhalen.Gelukkig gaat het goed met je! Wij zijn al een paar weken op vakantie geweest vandaar de wat late reactie, Geniet maar van dat mooie land, je zult er later nog vaak aan terug denken( Ellen heeft ook nog steeds contact met vriendinnen die zij destijds in Canada heeft gemaakt) Groeten uit IJsselstein en
    Judith een dikke kus van ons allen...Tonny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brighton

Judith Elina

Actief sinds 19 Maart 2015
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 2933

Voorgaande reizen:

21 April 2015 - 21 Juni 2016

Au Pair Adventure

Landen bezocht: